En daarbij hoort natuurlijk ook een nieuwe huisstijl en website.
Nieuws
Nederland eerste land in Europa waar Disney+ beschikbaar wordt
Het abonnement gaat €6,99 kosten en is hiermee een euro goedkoper dan het instapabonnement van Netflix.
The Lion King binnen één maand naar 2 miljoen bezoekers
Andere films met zoveel bezoekers deden hier minstens twee keer zo lang over. Bekijk onze hele analyse.
Dagje uit is duurder geworden, ook de bioscoop
Volgens het CBS stegen de prijzen van onder andere bioscooptickets de afgelopen vijf jaar harder dan de consumentenprijzen.
'China grootste exportmarkt voor Europese films'
Dat blijkt uit recent onderzoek van de European Audiovisual Observatory.
De race naar 1 miljoen bezoekers
Vanwege het succes van The Lion King zochten we uit welke films in de afgelopen 10 jaar het snelst 1 miljoen bezoekers wisten te trekken in Nederland.
Avengers: Endgame meest succesvolle film wereldwijd, maar hoe doet de film het in Nederland?
De Marvel-film is in veel landen, waaronder Nederland, razend populair. Toch houden Nederlanders meer van Gooische Vrouwen, James Bond en Queen.
‘Word of mouth belangrijk bij keuze content SVOD’
Dat is één van de conclusies van een nieuw onderzoek naar het gebruik van SVOD en de bijbehorende klantreis.
Britten betalen steeds meer én minder voor bioscoopkaartjes
In het Verenigd Koninkrijk nemen de prijsverschillen tussen bioscopen steeds verder toe. Hoe zit dat?
'Diversiteit in Nederlandse films neemt toe'
Zo blijkt uit een analyse van Brandpunt+.
Jaarverslag NVBF 2018 staat online
Met daarin onder andere door ons aangeleverde, uitgebreide statistieken over bezoek en recette.
Bioscoopmonitor 2018 nu beschikbaar
In de nieuwste Bioscoopmonitor lees je alles over de belangrijkste ontwikkelingen onder het bioscoop- en filmtheaterpubliek.