Cinema Congres: Cinema2020

Cinema Congres: Cinema2020


23 en 24 maart 2016
EYE, Amsterdam

De  NVBF en de NVF, FPN en EYE organiseren op 23 en 24 maart 2016 Cinema2020, het eerste nationale cinema congres van Nederland, over de toekomst van cinema.

Ruim tien jaar geleden besloot Hollywood dat digitaal de nieuwe standaard zou worden in de bioscoop. Nederland liep in Europa voorop en inmiddels is de omslag een feit. Multiplex en arthouse: alles digitaal. In 2016 zijn we niet anders meer gewend.Maar wat brengt de toekomst voor de Nederlandse bioscoopbranche? Hoe bereiken we het publiek in 2020? Wat betekenen de snelle technologische ontwikkelingen in filmvertoning voor productie en distributie? Nieuwe spelers en initiatieven betreden het veld, is het tijd om business modellen te innoveren? Hoe groot wordt de rol van online distributie?

Cinema 2020 biedt een overzicht van de uitdagingen en de kansen voor digitale filmvertoning, distributie en productie.

“De taal van nu is digitaal. Praat mee, op Cinema 2020.”

Laat u inspireren door innovatieve en verrassende pitches, bijpraten over de status van digitale cinema en wat de toekomst u kan brengen en ontmoet onze sprekers, uw collega’s en partners en andere spelers op de Nederlandse markt. Op 23 en 24 maart a.s. is Michael Gubbins (SampoMedia) onze gespreksleider en worden fact & figures door David Hancock (IHS Technology) toegelicht. Tijdens de verschillende sessies op 24 maart komen toonaangevende sprekers aan het woord die de Nederlandse ontwikkelingen in internationaal perspectief plaatsen.

Nieuwsgierig geworden?

Op www.cinema2020.nl leest u meer over de achtergronden en over het voorlopige programma. In de komende weken zullen wij regelmatig nieuwe sprekers toevoegen.

Toegangsprijs € 100,-. Leden van de NVBF, de NVF en FPN kunnen nu al tegen een gereduceerd tarief van € 75,- een kaart(en) reserveren via www.cinema2020.nl. Studententarief: € 25,-

Lees hier het rapport van Filmonderzoek: Digitale cinema en de toekomst – best practices in een veranderende sector. In deze publicatie zijn 12 inspirerende cases te vinden uit binnen- en buitenland. Of het nu is op het gebied van techniek, publiek, vertoning of distributie, deze rapportage laat zien dat de filmbranche rijk is aan creativiteit en mensen met een vooruitziende blik. Ook biedt de publicatie een cijfermatig overzicht van de trends en ontwikkelingen binnen de Nederlandse filmsector op het gebied van titels, vertoningen, bezoekpatronen en releasestrategieën.