Marktverkenning en positionering

Inspelen op veranderingen in je omgeving

Het aantal bioscopen en filmtheaters in Nederland is de laatste jaren flink toegenomen. Hierdoor wordt ook de onderlinge concurrentie heviger. Tevens wordt de bioscoopbezoeker steeds veeleisender en hebben ze steeds meer alternatieven als het gaat om vrijetijdsbestedingen. Hoe krijg je als bioscoop of filmtheater vat op deze snelle veranderingen en hoe kun je je het beste positioneren in de markt?

Aan de hand van onderzoek kunnen we belangrijke eigenschappen en ontwikkelingen van je concurrenten in kaart brengen, sterke en zwakke punten beschrijven en je inzicht geven in je onderscheidend vermogen. Tevens kunnen we je meer vertellen over belangrijke ontwikkelingen in je omgeving die van invloed zijn op je (potentiële) publiek.

 

Onze mogelijkheden

Concurrentieanalyse

Met een analyse van je directe concurrentie of vergelijkbare bioscopen elders in het land kunnen we verschillen (bijvoorbeeld in filmaanbod, speeltijden, gebruiksgemak van de website en (horeca)voorzieningen) in kaart brengen. Ook hebben we de mogelijkheid om aan de hand van historische bezoek- en recette cijfers specifieke analyses te doen.

Omgevingsonderzoek

Met een omgevingsonderzoek kunnen we ontwikkelingen in je regio inzichtelijk maken. Hiervoor kijken we niet alleen naar demografische ontwikkelingen, maar ook naar andere trends die een rol spelen in je omgeving.

Filmonderzoek Nederland is lid van: